Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

frankrig/paris spg. (Generelt)

af glade-koege ⌂, køge, 8/2 2016, 15:44 (2972 dage siden) @ Michael Deichmann

1: hvordan kan det være vidst kun en metro linje i paris har føreløs drift mens de andre linjer kræver lkf?

Ligesom i London (og mange andre steder med lang "undergrundshistorie") er de enkelte linier bygget på forskellige tidspunkter og derfor med forskellige teknologi.

2: når man køre fra charles de gulle ind mod paris er der en strækning hvor der ikke er kørestrøm, virker som toget kobler strømmen ud, skete både fra og til lufthavnen?(linje B)

Pas.

Ud over dette vil jeg shit et kaos metroen kan være dernede med folk, altid overfyldt og har man en kuffert med som mig så er det sgu ikke nemt at komme rundt og især ikke deres sluser som ikke er lavet til folk med en kuffert desværre..

Prøv at være i Paris med en klapvogn med en 2 årig - heller ikke nemt i metroen. :-D

Tror jeg gerne Michael ;-) så dog et sted indgang til klapvogne men ja.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DSB Fs263

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak