Tysk rigsrevision: Femernsundbroen trues af lukning (Generelt)
Det er synd og skam, ikke mindst fordi når/hvis den bro skal lukkes for al trafik uden at et alternativ er klart, så bliver eneste mulighed for at komme til/fra fastlandet hhv Femern et skib. Evt kan måske re-aktivere den gamle færge-forbindelse, omend dennes faciliteter vist skal re-etableres.
Vi har i det mindste mulighed for at tage en bil eller togbus via Farø-broen.
Ja, de tider hvor en ivrig dansk trafikminister tilbyder at betale det hele er da forbi, heldigvis.
Tyskerne er ikke særligt ivrige efter at få den forbindelse over Femernbæltet, det ser man på den noget slæbende sagsbehandling af de nødvendige infrastrukturudbygninger i Tyskland, som forbindelsen over Femernsund jo også er en del af.De danske politikere bør have det i tankerne, og være klar over at økonomien i hele Femernprojektet kan kome på tynd is hvis infrastrukturen i Tyskland ikke kan klare trafikken.
>.
Det bliver sikkert nødvendigt at lukke for jernbanetrafikken i perioder, hvor der bygges jernbane på begge sider af Femerbælt.
Hvis det også bliver nødvendigt at lukke for vejtrafikken, fordi der mangler en bro over Fehmarnsund, bliver ramaskriget nok så højt, at det kan høres helt til Bruxelles Ejerskabet (kapitalfonden) bag færgerne Rødby-Puttgarden vil nok udgøre en stor del af hylekoret