Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hupac tog aflyst frem til september ? (Generelt)

af Holger Sørensen, Hedehusene, 1/5 2016, 11:07 (2916 dage siden) @ BoergeOf61

Mon ikke skurken er Østfyn...

Det var den jo ikke før d. 30. april. Hupacs årsrapport antydede, at skurken var dårlige erfaringer fra andre sporarbejder.


At skæringsdatoen blev 1. april kan der kun gisnes om... Men der er selvfølgelig en årsag.
Det er nødvendigvis ikke tilfældet her, men det er før brugt meget at indgå kontrakter kvartalmæssigt.
Østfyn er nok stadig udløsende faktor for aflysningen...

DSV ønsker givet af afsende/modtage sine trailere på tider der passer ind i deres flow,
og selvfølgelig med en høj grad af "leveringsstabilitet" - aftalte tider skal holdes.

Leveringsstabilitet er tilsyneladende vigtigere end flow. Bemærk i øvrigt hullet mellem Høje Taastrup og Øresund på kortet på deres hjemmeside.


Flow her i betydningen at DSV nok har foretrukne tider de vil modtage og sende deres trailere - eller sagt på en anden måde: Der kan være en årsag til at toget kører på det tidspunkt på døgnet det nu engang kører. Og ja - så skal toget selvfølgeligt køre til tiden (leveringsstabilitet).

Disse kapacitetsbegrænsninger er helt sikkert et stort problem for
Hupac, DB Cargo og mange flere - alle virksomheder som sælger
jernbaneløsninger og som helst skal tjene penge på det...

Kombigods blev direkte nævnt som en vigtig trussel i Hupacs årsberetning. Jeg formoder, det er ligegyldigt for Hupac, om sporene er lukket på Østfyn eller Sjælland, og sådan set også om varslede lukninger gennemføres. Hupac kan næppe bruge til noget, at en banestrækning ikke lukkes som varslet. Når Hupacs kunder har bestilt lastbiler til sit gods, kan Hupac ikke gøre ret meget ved det.


Nu har jeg kort skimmet omtalte årsberetning for 2014, som er Hupacs seneste offentliggjorte.
Den omtalte hårde konkurrence på kombiområdet kunne jo komme fra
andre operatører på jernbaneområdet som f.eks Samskip, der er meget store på Sverige.
Samskip har sikkert ligeså store problemer med sporarbejderne som Hupac...
Derudover bliver sporarbejderne i Sønderjylland rigtig nok omtalt som meget ødelæggende for Hupacs
trafik på Taulov/Sverige. Bl.a. har gods sydfra har ikke kunnet nå forbindelsen til Sverige.
Man har derfor ændret oplægget så at gods til Sverige i stedet kører direkte fra Köln til Malmö
i samarbejde med Kombiverkehr - derfor ingen tog mere fra Taulov mod Sverige (med hul på kortet).


Som en sidebemærkning tror jeg at man skal passe på med at konkludere
for sort og hvidt ud fra hvad der kan opstøves på nettet.
Det går meget hurtigt ude i virkligheden på godsområdet - hurtigere end
div. hjemmesider mm. bliver opdateret.


Bedste hilsener fra Holger:-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak