Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spor 4 væk i Odense... (Generelt)

af FS1954, 4/5 2016, 23:17 (2885 dage siden)

Måske har der været skrevet om det andetsteds, men jeg blev lidt overrasket mandag aften, da jeg indfandt mig på Odense Banegård Center, som de kalder stedet. Spor 4 var nemlig væk!

Halvdelen af perronen var afspærret, og banearbejdere var i fuld gang med at fjerne gammel ballast fra spor 4. Lyntog fra Jylland blev taget ind i spor 7, der normalt bruges af togene på Svendborgbanen.

[image]

Som det kan ses på nedenstående billede, er sommerens arbejder på den østlige del af den fynske hovedbane rask i gang, så fjernbusserne får vel endnu mere kronede dage (med kaffe og internet på alle afgange!).

[image]

Det er dog spændende at følge arbejdet, og det giver en kærkommen lejlighed til at se andet end grålige passagertog på skinnerne.

[image]

Med venlig hilsen,

FS 1954


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak