Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OHJ Nr 5 kedel (Generelt)

af Steff, 24/5 2016, 18:13 (2886 dage siden) @ UTJ

Storbritannien er da endnu med i EU - så jeg synes ikke din fremstilling er helt logisk ;-)

Som jeg skriver, omfatter EU direktivet IKKE nittede kedler som nye.
At man antageligt kan få lavet en nittet kedel i England, ligesom også et helt nyt gammelt lokomotiv af TORNADO klassen, behøver jo ikke at være ensbetydende med, at den kan blive godkendt til lokomotivbrug herhjemme for veterantog.
Og da mit kendskab til dette ikke er tilstede, kan jeg derfor ikke udtale mig.

Men det er jo ej heller aktuelt, da OHJ kedlen er svejst og at fremtidige også vil være det.

Med venlig hilsen

NB: Iøvrigt har den "nye" Tornado-class fra 2008 (2-C-1) https://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Peppercorn_Class_A1_60163_Tornado en svejst kedel og med stål fyrkasse. Og englænderne plejer jo ikke at gå på kompromis!

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere
DSB MH317

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak