Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kundeservice eller mangel på samme i forb. med automatudkald (Generelt)

af ClausAmager, 28/5 2016, 19:13 (2861 dage siden) @ andersj

Kender godt filmen, men et er en parodi, noget andet er dagligdagen.
Det er selvfølgelig "ligegyldigt" for dårligt gående, passagerer med barnevogne, klapvogne m.m.
Og der er ingen elevator til midterperronen - sparet i 1980-erne, da det var forudsætningen at alle standsende tog skulle benytte spor 1 eller 4.
Alt i alt er det dog for dårligt, men et tegn på at jernbanen har mistet grebet om hvad kundeservice er.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)


Det er lidt tragikomisk at 9/10 medarbejderblade fra både DSB og Banedanmark igennem de seneste maaaange år har haft artikler med personale eller projekter der skal forbedre trafikinformationen. Realiteten er dog at den blive ringere og ringere.
Det er især sjovt at se på Hjørring station hvor der både er Banedanmark og Rejseplan skærme der viser de næste afgange. Der er ofte stor forskel på hvad de to viser især ved forsinkelser. Det er dog altid Banedanmark skærmen der er korrekt da den til dels basere sig på GPS signaler fra togene og dels på input fra trafiklederne rundt omkring i landet.

En aften på Kh bekendtgjorde det automatiske højtalerudkald, at toget til Østerport kl. (husker ikke hvad), kører fra spor 26 om x minutter...

Det fik ind til flere blandt det uniformerede personalet til at trække gevaldigt på smilebåndet.

Har i øvrigt aldrig fattet hvad annoncering af fjerntog til Østerport (som i øvrigt har * i køreplanen) skal til for...?

Har i øvrigt helt mistet tællingen på hvilken nummer chef for den koordinerede trafikinformation mellem DSB og Bdk vi nu kører på? Det er tilsyneladende en håbløs opgave.

Mvh.
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak