Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Tysklandstog med lokomotiver og vogne i fremtiden (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 29/5 2016, 11:24 (2888 dage siden) @ andersj
redigeret af BoergeOf61, 29/5 2016, 11:48

Tak for linket. Der er flere elementer i referatet, der undrer mig.

I indledningen: "(....)der kører i køreplaner, der med togskifte i Hamburg ikke hænger godt sammen med tog videre sydpå"

Det udsagn giver ikke meget mening, hvis der er forbindelser nok sydpå fra Hamburg.


Om billetsalg til internationale tog: "Jan: Med vores salgssystem inviterer vi ikke ligefrem til flere kunder."

Til gengæld sælger DB gerne billetter til danskere også online.


"Netværket: Du ved godt at DB's on-line billetsalg ikke kan sælge billetter, der fx går over to grænser? "

Det er nemt at omgå ved køb af to billetter: En til Tyskland og en videre fra Tyskland.


Om fremtidigt samarbejde: "Jan: Prøv at få EU til at interessere sig for passagertog som en europæisk ting."

Det har EU gjort i mange år senest i 4. jernbanepakke. Det er ikke EUs skyld, den danske interesse er minimal.


"Man kunne sagtens forestille sig, at EU udbød internationale og nattog, så skulle der nok ske noget!"

Hvor stor er den danske interesse for Europas eksisterende internationale tog? Bl.a. DB, SNCF (med datterselskaber) og RZD driver adskillige internationale tog.


-----------------
Edit: I forhold til materiel og mulige udbydere kan bemærkes, at RZD og ÖBB bruger lokomotiver og vogne, mens bl.a. Italo og kinesiske togselskaber bruger togsæt.

Overordnet giver referatet indtryk af en interesseorganisation, hvor de, der mødtes med DSB, selv bruger andre rejseformer såsom rutefly til udlandet, og først for nylig har fået interesse for internationale tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak