Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billeder af Volvo-tog, gerne hvor der står Volvo på (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, 30/5 2016, 20:02 (2881 dage siden) @ Pia Lind

Jeg ved jeg er lidt sent ude. Men jeg ved at en eller flere af jer, ligger inde med nogle super gode billeder af DB Cargo' s Volvo tog.
Jeg er igang med min eksamensopgave om Volvo' s tog, og skal i den forbindelse bruge flere billeder af Volvo tog. Gerne et af de gamle hvor der står Volvo på vognene og nogle nye.

Jeg har en enkelt gang fået et tydeligt billede af en container, der stod Volvo på. Torsdag d. 26/03-2015 passerede RSC 185 322 med GX 46256 (Gent - Älmhult) Kalvebod st. kl. 12:49 (-41). Fordi toget var så forsinket, havde jeg forladt det planlagte fotosted, og det blev derfor kun til et "bagskud" af toget.
[image]
[image]

På vognen lige midt i forrige billede stod denne container:
[image]

Ellers har togene de seneste par år været ret anonyme, ensformige og ikke særligt fotogene, som f.eks. da RSC 185 337 med GX 46256 (Gent - Älmhult) passerede Kanonvej i banens km 6,4 (Kalvebod - Ørestad) lørdag d. 22/02-2014 kl. 12:09 (ca. +1). Denne dag skilte toget sig dog lidt ud fra de sædvanlige Volvo-tog ved, at det blev fremført af en svensk lokomotivfører. :-P
[image][image]

På det seneste der begyndt at dukke flere, lidt mindre, blå og grå, containere op i Volvo-togene, men det er stadig rustbrunt, der dominerer.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak