Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniørfagligt spørgsmål (Generelt)

af andersj, Aalborg, 31/5 2016, 13:45 (2879 dage siden) @ Frank Poulsen

Hejsa

Ja, det er måske ikke det rette forum, men jeg ved ikke lige hvor jeg ellers kan spørge. Det er også lidt jernbane-relateret. På den nye Køge - Ringsted bane er der jo mange broer under opførsel af forskellig art. Men der er noget undrer mig lige omkring Køge, og afkørsel 32 i sydgående retning på motorvejen. Der er 2 broer hvor toget skal op og køre og vi skal køre under i forbindelse med af og påkørsel og retur indover motorvejen bagefter. Det jeg ikke forstår er at den ene bro, den er fyldt op med grus og har været længe, den anden har et stillads i midten...

Jeg har også haft fornemmelsen andre steder, at man fylder en bro op med grus mens man støber over. Men hvorfor forskel? på 2 ellers identisk lignende broer næsten, med måske kun 100 meters mellemrum? I øvrigt for de meget lokale undrer det mig meget at den bro med stilladserne i stadig ikke er færdig? de stilladser har stået sådan i måneder, og nu har de asfalteret udenom, som om de gør klar til vi skal køre fra den vej rundt om midlertidigt.

Men grundlæggende er jeg nysgerrig på hvorfor man fylder grus i en bro under støbning? Eller misforstår jeg helt hvad de har gang i med de 2 broer :)

Fra "4:30" får du svar på dine spørgsmål direkte fra Banedanmark selv: http://www.tveast.dk/byggeboom/byggeboom-koge-nord-station?autoplay=1#player

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak