Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

spoiler på ME 1503 (Generelt)

af Steff, 2/6 2016, 21:52 (2876 dage siden) @ En andenmed indsigt

Kære "En anden med indsigt".

Det jeg indledningsvis skrev, var en slags "udførende notat" (befaling) som en Direktion ville have formuleret det til en Maskinafdeling. Det har jo aldrig eksisteret dette "notat" - tror jeg!
Årsagen hertil var den sproglige tildens, der næsten altid er, når det handler om DSB (de ansatte) her på specielt denne side. For de er jo tilsyneladende ude af stand til at træffe nogen som helst beslutninger og når de så gør det, er det jo ganske og aldeles forkert.

Og for mig at se, startede denne tråd næsten med det samme op med kritikpunkter med at man "bare" kan købe nye lokomotiver, "bare" kan købe nye motorer etc.

Der ER sq da en årsag til, at man fremstiller denne skygge (Elvis:-) ) og det må jo være resultatet af en mængde undersøgelser og handlinger. Den er jo ikke fremstillet for hverken at drille eller genere hverken de rejsende eller andre, men som en NØDVENDIGHED.

Og DERFOR punkterne i min første "skriv" som oplistet.

At DSB gør som de gør, må jo være accepteret af "ejerne" også selvom det er skruet sammen som det er. Jeg er næsten sikker på, at hvis DSB ikke gjorde som politikerne ønskede (TFM) - med de vide muligheder der åbenbart er - så ville det koste hoveder.

At så mange beslutninger tilsyneladende er truffet at ikke jernbanesagkyndige er en anden sag. Her lider de som forsvaret under et væld af "civile akademiske beder" uden virksomhedskultur og indsigt, men med en politisk korrekthed over for trufne beslutninger, der også gavner egen situation. Men det er jo en anden sag.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Erindre med modsat fortegn, at da MY begyndte at køre "skubbetog", kneb det gevaldigt med "at få luft".

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak