Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT: Billedindexering (Generelt)

af Jens V, 19/6 2016, 17:18 (2865 dage siden) @ Erling Larsen

Hvorvidt dine hårdt indtastede oplysninger kan reddes og bruges i anden sammenhæng, tør jeg ikke svare på.


De er der, og de kan ses til en vis grad bruges til sortering i stifinder-lignende sammenhænge, men hierarki-systemet kan jeg ikke genskabe nogen steder.

Da jeg ikke vil være afhængig af ét bestemt program eller af en mappestruktur der gør at billederne kan "forsvinde" i en forkert kategori, har jeg valgt den simpleste metode af dem alle, nemlig at navgive biledet med alle de stikord som jeg overhovedet kan slippe afsted med. F.eks: dsb_my1101_aar2014_odense_jernbanemuseet_drejeskive_remise_jubilæum.jpg


Tak for forslag, som lyder brugbart. Jeg har bare den dårlige vane, at jeg gemmer alle mine billeder, også de uskarpe, de over- og underbelyste og de skæve. :-)

Individuel fil-navngivning duer ikke, når man er så dum..

I mit tidligere program kunne keywords'ene tildeles allerede ved import fra kamera eller memorykort, så f.eks. 200 billeder fra en udflugt allerede der blev førstegangs-indexeret på en gang. Så kunne man finpudse senere, også gruppevist.

Jeg har kigget på forskellige EXIF-værktøjer, men ikke fundet noget brugbart.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak