Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)

af SEB, 26/6 2016, 08:01 (2833 dage siden) @ andersj

Mit umiddelbare bud ville også have været Bombarder Twinexx. Men jeg kan da nok se, at mange trapper og dårlig plads til bagage er ikke noget godt bud på et tog der primært vil skulle bruges til rejsende med megen bagage. Så synes egentlig også at Stadler Flirt er et ret godt bud. Det synes at være gennemtestet, da det bruges af mange forskellige lande - Modsat IC4 f.eks. Og det kan tilsyneladende fåes også i forskellige størrelser, lige fra 2-vogne og helt op til 6-vogne i et togsæt. Så der er rig mulighed for at finde den rette størrelse til forholdende her i Danmark. Og hvis ikke jeg læser helt forkert på Wikipedia, så findes det både som elektrisk OG som DIESEL tog!!! Så den med at dieseltog ikke er "hyldevare", det passer da vidst ikke? Og kan man få samme type også i diesel, har man jo mulighed for at anskaffe disse til baner uden el, hvorved man stadig kan opnå driftsfordelene ved kun at skulle servicere en type tog, kontra mange forskellige typer, med den ekstra udgift der kommer ved at skulle have flere forskellige typer reservedele liggende på lager.
Endelig er prisen jo heller ikke dårlig, da det er i den billige ende. Så for næsten "ingen" penge, kan man her få ret meget tog, som kan tilpasses på rigtig mange måder, lige til den type trafik man skal bruge et det til. Jeg synes det virker som en oplagt køb! :-) Så derfor bliver det jo nok det tyske ICE i stedet - Det koster jo meget mere, så derfor køber vi det! Eller måske det Italienske, dem har vi jo en del "erfaringer" med... ;-)

Erling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak