Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)

af IC4 feber, 27/6 2016, 07:52 (2831 dage siden) @ Michael Deichmann

Du kan få "masser" af hyldevare diesel hvis du holder dig under 180 km/t. Over det kniber det voldsomt. Det er jo det der er hele kernen i IC4 problematikken - man ville have 200km/t tog men havde/har ingen ledninger over alle hovedstrækningerne så man måtte vælge specialudviklet diesel.

Njae både og. Dengang man bestilte IC4 var der ikke fælleseuropæiske standarder (TSI), og derfor ikke deciderede standardtog. De primære problemer med IC4 skyldes ikke så meget, at man ønskede et dieseltog til 200 km/t (IC3 snakkede man om skulle kunne køre 220 km/t). Problemerne skyldtes nok mere, at man valgte den forkerte leverandør, og ikke var i stand til at drive projektet på en professionel måde, men tillod (ligefrem lovpriste) mange designændringer undervejs. Designændringer er fine nok, men de svækker dine muligheder for at komme ud af kontrakten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB S723 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak