Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Elektrificering af jernbanebroen over Limfjorden i Aalborg (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/7 2016, 23:06 (2830 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg kan ikke huske, om vi har strejfet emnet før; men jeg tager chancen (søgning på ordene "elektrificering" og "Limfjord" i samme søgning giver ingen relevante hits):

Er der en ingeniør til stede, der kan forklare, hvordan køretråden skal passere broklappen på broen - herunder kontravægten, som jo ved broens åbning sænkes ned til noget nær skinnetop. Laver man noget Georg Gearløs-agtigt eller undlader man simpelthen at føre køretråden igennem?

Jeg har ikke googlet eventuelle løsningsmuligheder - for jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle søge efter:-D.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg


Banedanmark er åbenbart ret fortrøstningsfulde med hensyn til at finde en brugbar løsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg


[image]Kilde: http://www.bane.dk/db/filarkiv/15499/SAE_P041%20Aarhus%20-%20Lindholm%2C%20rapport%201.pdf Rapporten er, så vidt jeg kan se, udateret.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak