Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Elektrificering af jernbanebroen over Limfjorden i Aalborg (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/7 2016, 23:44 (2828 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg kan ikke huske, om vi har strejfet emnet før; men jeg tager chancen (søgning på ordene "elektrificering" og "Limfjord" i samme søgning giver ingen relevante hits):

Er der en ingeniør til stede, der kan forklare, hvordan køretråden skal passere broklappen på broen - herunder kontravægten, som jo ved broens åbning sænkes ned til noget nær skinnetop. Laver man noget Georg Gearløs-agtigt eller undlader man simpelthen at føre køretråden igennem?

Jeg har ikke googlet eventuelle løsningsmuligheder - for jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle søge efter:-D.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Banedanmark er åbenbart ret fortrøstningsfulde med hensyn til at finde en brugbar løsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg


[image]Kilde: http://www.bane.dk/db/filarkiv/15499/SAE_P041%20Aarhus%20-%20Lindholm%2C%20rapport%201.pdf Rapporten er, så vidt jeg kan se, udateret.


Og videre hedder det:

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH324

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak