Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Realtidsdata fra Rejseplanen (Var: Banedanmark og Offent...) (Jernbanen i dag)

af Rask Ingemann Lambertsen, 29/7 2016, 21:29 (2821 dage siden) @ steenth

Ja, det kunne relativt enkelt lade sig gøre med "den gamle" Landets Puls, hvor det kun krævede et par små kunstgreb at få godstog m.v. vist. Ved ikke, hvordan det liger med app'en Landets Puls, som vel egentlig er udgivet af DSB, selvom der står Banedanmark på den?


Det er data fra rejseplanen, som bruges til den nye "Landets Plus" Der har jeg ikke set nogen godstog der. På Android er "HaCon Ingenieurgesellschaft mbH" har konto for den app.

Der er også en byens plus i den - men den har aldrig været på høje med den gamle "Byens Plus" som kunne vise tog placering på blok-niveau. Rejseplanens data er upræcis til det formål!

Er problemet ikke, at Rejseplanen slet ikke har den slags oplysninger? Så vidt jeg kan se ud fra beskrivelsen af Rejseplanen API, som er grænsefladen mod eksterne forbrugere af Rejseplanens oplysninger, så er det nærmeste, man kommer realtidsdata, ankomsts- og afgangstavlerne for de enkelte stationer, som et givent tog har ophold med passagerudveksling ved. Meget kan ske for et lyntog på 1 time og et kvarter uden planlagte ophold mellem Odense og Høje Taastrup...

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak