Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

...imens i England (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 19/8 2016, 10:08 (2779 dage siden) @ LasseG

Ja naturligivs forklarer Siemens, at Desiro HC er smartere end "dobbeltdækker motorvogne" - alt andet ville jo være underligt :-)

England: Det er køretøjsprofilet der gør, at man ikke ser dobbeltdækkere. Derudover kan ikke alle vogne i en togstamme være dobbeltdækkere, da perronhøjden kombineret med TSI kravet om "ingen trin" til PRM området (hvor der skal være et stort PRM toilet), gør at "nederste etage" i vogne med PRM vil blive for høj til også at have en overetage på.
Passagerudvekslingen fra dobbeltdækkervogne er markant hurtigere end fra enkeltdækkervogne med tilsvarende antal (2) dørpartier - men som det ses på vores AVENTRA tog til London Overground, leveres flere tog med tre dørpartier pr vogn, og det kan man ikke lave ordentligt på en dobbeltdækkervogn.

Siddepladser Siemens Desiro HC (her tal præsenteret af Siemens på InnoTrans 2014) Vs Bombardier TWINDEXX Vario motorvognstog med to motorvogne:

Fire-vognstogsæt ca 105 meter

  • Siemens Desiro HC: 420 siddepladser (kun 17% af togets længde er i to etager, da døre og trapper er placeret i lav højde)
  • TWINDEXX Vario: 340 - 480 siddepladser afhængig af sædeafstand, flexrum, PRM mm.

2 sammenkoblede tre-vogns togsæt ca 155 meter

  • Siemens Desiro HC: 560 siddepladser
  • TWINDEXX Vario: 460 - 680 siddepladser afhængig af sædeafstand, flexrum mm. Skulle man vælge tre-vognstog med een motorvogn - mellemvogn og styrevogn øges antallet af pladser til 500 - 720 siddepladser.

Sædeafstanden i Siemens Desiro HC er omtrent den samme, som den korteste her anvendt i TWINDEXX Vario, men sædetypen er en anden, så knæafstanden er større i Desiro HC.

Mvh

Lasse
Bombardier


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak