Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB: 26 nye el-lokomotiver skal styrke togdriften (Generelt)

af ulca, 23/8 2016, 22:59 (2801 dage siden) @ esni

Der var "vist nok" engang noget med nogle italienske IC4 tog fra AnsaldoBreda, der mildt sagt ikke helt levede op til forventningerne og det var i 00´erne! Disse var ikke hyldevarer.

Mvh.

Erik


De kom da vist også kun i betragtning fordi der IKKE var nogen, der havde hyldevarer at tilbyde.

Man havde også en ganske populær leverandør end AB, nemlig AdTranz (eller hvad de hed på det tidspunkt) der som bekendt havde leveret IC3, IR4, ET (Øresundstog) samt 13 IC2 (private) til lokal-/privat-banerne. De havde været med i udbudsprocessen til man stod og skulle gennem en fusion med en anden producent og derfor trak deres tilbud. Og da det så var overstået var man klar til at levere et tilbud, men på det tidspunkt var tidsfristen for udbud overskredet. Så derfor var IC4 det mest attraktive og billigste tilbud.

Men det kunne være have været interessant at se en videreudvikling af IC3 med 4 vogne i stedet for de italienske Ferrari-tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak