Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regler for sporbenyttelse og forvirring. (Jernbanen i dag)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 31/8 2016, 23:05 (2787 dage siden) @ andersj

Det ses ofte også at skærmene viser stationsforkortelsen på destinationen, fx. KK, FH, AB istedet for "Østerport, Frederikshavn eller Aalborg".

Når jeg ser den slags, sukker jeg; men jeg kan da let forestille mig andre passagerer blive overordentligt forvirrende; især hvis man skal til Skørping (SØ), Østerport (KK) eller en anden station hvor forkortelsen ikke just er "lige ud ad landevejen".

I øvrigt synes problemet at forekomme hyppigere på ankomsttavlerne. Jeg går ud fra at det er fordi de i BDK manuelt skal indføre toget i et eller andet system og tænker det er ligegyldigt om de skriver startstationen med dens navn eller med forkortelsen. Generelt er det tragikomisk at de ikke her i 2016 kan magte at få systemet til at gøre noget så avanceret som at konvertere eventuelle forkortelser til stationens fulde navn ...

Men det er nu ikke noget jeg ser så meget til, for her i Brønderslev, en mellemstor station i Nordjylland, har vi en afgangstavle. På samtlige af Nordjyske Jernbaners stationer har de opsat fine TUS-skærme. Jeg krydser fingre for at vi får en sådan når de overtager.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak