Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tyske ingeniører foreslår anden løsning under Femern Bælt (Generelt)

af Lars Jensen, 12/9 2016, 08:13 (2777 dage siden) @ steenth

Den nuværende forbindelse gør heller ikke meget for at ændre på det forhold.

Prisen! : Små 1000 kr for en personbil én vej.

Unødvendige hastighedsbegrænsninger på vejen fra motorvejen til Nykøbing, hvor man kunne få Danmarks billigste opgradering af vejen ved at nedrive den håndfuld huse som legitimerer hastighedsgrænser på 60 og 70.

En sejltid på officielt 7 kvarter, der gerne bliver til 2 fulde timer eller lidt til. Ikke stort bedre end da Easy Line sejlede med de gamle Vognmandsrutefærger.

De nye færger er langsommere end de gamle, fordi operation letning ikke var tilstrækkelig, og der sker det samme som med Peter Pårs og Niel Kliim, nemlig at færgerne suges mod havbunden, fordi der er for lidt vand under kølen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver

Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak