Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Med MT 167 Aabenraa - Roedekro 1976

af UTJ, 13/10 2010, 06:38 (4916 dage siden) @ Ove Nygaard

Der er iøvrigt i årenes løb gjort adskillige forsøg på at genetablere passagertrafikken på den korte strækning, men projekterne falder hver gang på den kendsgerning, at bustrafikken nu engang er en bedre løsning på en så kort strækning.

En lille filosofisk betragtning: Nu hvor storkommunen hedder Aabenraa og bl. a. omfatter tidligere Rødekro kommune, kunne man "omdøbe" Rødekro station til Aabenraa station. Så fik Aabenraa sin station på det sønderjydske hovednet og blev synlig også i de internationale køreplaner.:-)

Jeg har selv haft samme tanker. Dog med den forskel at man kunne lade toget fra København have endestation i Aabenraa - ikke ret langt og dermed ikke særligt dyrt. Noget så kættersk som en god busforbindelse til Sonderburg, kunne så supplere trafikken til Sønderborg fra København, da en bus via Aabenraa, sikkert er hurtigere end det direkte tog.......
Tilslutningen af Aabenraabanen vender jo den rigtige vej for trafik fra København.

Navn: man kan altid skrive "Rødekro" under navnet med bittesmå bogstaver, ligesom på stationen "Lousiana" på Kystbanen ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak