Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ME 1528 - billeder på Facebook (Generelt)

af Scharfenberg, 8/10 2016, 22:59 (2749 dage siden) @ Johnni Christensen

Så varer det vel heller ikke længe før vi ser dobbeltdækkere i rød.
Jeg håber at deres bemaling forbliver den samme, blot med båndet i rød i stedet for blå.


Nogenlunde som de første tegninger af IC4:

[image]

Johnni

Jeg håber også snart at se DD-vogne og togsæt i det nye røde design. Kan ikke rigtig følge sammenligningen med DB's Verkehrsrot - der er stor forskel. Hvis man har set et S-tog ved siden af en EG'er til hjulafdrejning på Depotvej, fremstår forskellen meget stor. Verkehrsrot er en del mere lys i farven grænsende til det orange. I sig selv en flot farve.

Hvis/når togsættene og vognene også får en rød omgang, bliver det formentlig ikke blot med en rød stribe som vinduesbånd a la de oprindelige IC4-tegninger men tog helt i rødt kun afbrudt af dørpartierne, som bliver i en lysegrå nuance som en kontrastfarve til det røde, jf. gældende TSI-regler. Samme mht. S-togene der også vil få en grå kontrastfarve ved ind/udstigningsdørene. Noget tyder dermed på et helt ensartet udtryk for hele DSB's flåde.

Tror faktisk det vil klæde IC3 m.fl. Jeg tænker på Italo AGV. Rødt er lækkert til tog. Desuden burde rød være nemmere at holde rent end det nuværende lysgrå. Se blot på DD-styrevognene, der næsten altid fremstår snavsede på forpartiet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak