Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CO2-reducering (Generelt)

af Ole Juhl, Skovby, 12/10 2016, 15:40 (2752 dage siden) @ EJorgensen

Hejsa, totalt hammer OT - men aligevel,
Det er vigtigt at vi som borgere i Verden tænker på CO2 fodsporet og udslippet,
Men jeg kan egentlig godt blive lidt træt af denne "pegen på individet" når vi gentagne gange oplever at det overordnede ansvar ikke tages.

Jeg ville gerne tage kollektiv transport til og fra arbejde - Det tager bare 1,5 time hver vej og kører kun hver 2. time, mens bilen kun tager 20 minutter og kører når jeg vil.
(Nej - Jeg bor ikke i udkantsDanmark, men tæt på en stor jysk by - kollektiv trafik er ikke et reelt tilbud andre steder end i København)

Jeg ville også gerne køre i el-bil, hvis jeg kunne "tanke" rimeligt hurtigt (ikke 0,5-1 time) undervejs på min køreture.
(Nej - Jeg vil ikke betale 500.000 for en Tesla, eller købe en ekstra bil)

Jeg ville også godt tage toget til Kbh for at holde møde, men det er opgivet p.g.a. flere oplevelser med aflysninger, manglende pladser og skiften.
(Nej - Det var ikke med regionaltog, men "lyntoget")

Jeg ville egentlig gerne cykle på arbejde, 13 Km er både friskt og sundt, men det er ingen vej for cyklister - den er decideret livsfarlig.
(Nej - Jeg er ikke bange for biler, men hovedvejen er både smal, uden cykelsti og meget stærkt trafikeret)

Jeg vil gerne spise en god rød bøf, drikke en øl og et glas rødvin med god sanvittighed, det fortjener jeg med al det bøwl jeg har med transport - så stop nu den mikro optimering, det skaber kun dårlig samvittighed, og hjælp mig til at nedsætte CO2 udslippet - Stil krav til producenter om miljøvenlig kvæg produktion, tilbyd reel kollektiv transport, lav cykelstier hvor der er behov, tving bilfabrikanter til at nedsætte CO2 udslip (Så må de for min skyld gerne bruge benzin, diesel, planteolie, el, kul eller brint)
Lad være med at favorisere lastbiler og fly, på bekostning af tog.

Nå - en bøvs - udskyld, skal ikke gøre det mere.

Mvh Ole


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MY1107Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak