Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den forunderlige Kystbane (Generelt)

af Kasper, 13/10 2016, 08:20 (2749 dage siden) @ Stefan K

En tur mod København skulle foregå fra Kokkedal - afg. 1543 (iflg. "Rejseplanen"). Heldigvis var jeg på stationen i god tid, fordi det viste sig, at 1543 var aflyst, mens 1540 (non-stop Kokkedal - Hellerup) kørte, dg med 7 minutters forsinkelse. Jeg nåede min aftale :-)
Hjemturen skulle foregå fra Østerport omkr. kl. 1940 og jeg regnede med de tidligere uregelmæssigheder var overstået.
På oplysningstavlen var anmeldt en afgang mod Helsingør 4-5 senere. Kort efter lød det i højttaleren: "Tog mod Helsingør afgår fra spor 2 om ca. 5 minutter."
I samme sekund rumlede det på spor 1 med et tog - "Helsingør" stod der over dørene. :-D
Jeg skal da lige love for, at de har styr på tingene......
Med stille undren
Stefan K

Jeg tror langt fra at det er så mystisk som du forsøger at gøre det til, omend informationen kunne have være lidt mere tydelig....

Lige præcis på tidspunktet omkring kl. 19:40 hver aften fra Østerport begynder Helsingør-togene at køre mellem Helsingør og Lufthavnen (istedet for helt til Sverige).
Det betyder konkret til at der fra Østerport kører et tog kl. 19:39 til Helsingør som kun stopper ved visse stationer.
Allerede kl. 19:48 kommer der igen et tog til Helsingør som "bumler" (stopper ved alle stationer) hele vejen til Helsingør.

Hvis 19:39 har været lidt forsinket igår aftes begynder din beskrivelse lige pludselig at give mening :)

MVH
Kasper


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak