Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Busser - museumsbus fundet på Falck-station i Odense (Generelt)

af Svend, 16/10 2016, 22:53 (2741 dage siden) @ Gæst117
redigeret af Svend, 16/10 2016, 23:10

Ser på danskebusser.dk, at Jernbanemuseet igen har skrottet noget materiel, desværre to busser ( DSB 407 + 773 ) er gået til ophug, som sikkert kunne bevares på fortræffeligvis af f.eks Bushistorisk Selskab..
Sporvejshistorisk har overtaget en ( DSB 669 ), af de i alt tre der åbenbart er "smidt" på gaden!
Håber det er en and de er ophugget, for det var to fine DSB busser som andre sikkert kunne have bevaret!!
Det undrer mig i alt fald de er ophugget!

Nogen der ved mere?

.
Er det en af disse busser, som nu er fundet på en Falck-station i Odense?

[image]
Foto fra facebook-gruppen "Gamle danske trafikbilleder"

En bruger skriver således på facebook-gruppen:
"Håber ikke jeg har blandet mig i noget, jeg ikke skulle.
Blot ved tanken om at den gamle Volvo bus skulle gå op i flammer gjorde at jeg, hér Søndag, kontaktede Falck i Dalum-Hjallese, hvor den står. Hér fik jeg at vide at Falck ganske rigtig har fået doneret bussen fra Jernbanemuseet, men hvad den skal bruges til vides vist ikke rigtigt. Jeg gjorde klart, at det var en "Nationalskat" de havde stående på pladsen; og man lovede ikke at gøre noget med den, før man havde undersøgt sagen. Jeg vil blive kontaktet af Falck.
Er der nogen, som eventuelt har forbindelse til nogle, som kan tage sig af den, i påkommende tilfælde; jeg har ikke plads til flere veteranbiler i mine garager/indkørsel ? "


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak