Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Niveauoverkørsler Sjællandske Midtbane (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 18/10 2016, 00:35 (2745 dage siden) @ Generaldirektørens sekretariat

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle af disse ledvogterhuse. I bogen om Midtbanen er disse ikke nævnt!
Jeg kan heller ikke forestille mig, at der var ubevogtede overskæringer på strækningen. Hvis du har noget dokumentation, i form af f.eks. billeder, så upload dem her på forum

Kære Erik H

Nu er bogen om Midtbanen jo ikke et udtømmende værk - eller en primær kilde for den sags skyld. At vogterhuse ikke er nævnt i bogen, beviser jo ikke, at de ikke eksisterer.

Vi kan godt begynde at diskutere, om det er dig, der skal bevise, at der ikke har været niveaukrydsninger mellem vej og jernbane mellem Næstved og Frederikssund eller om det er mig, der skal bevise, at der har været niveaukrydsninger mellem vej og jernbane mellem Næstved og Frederikssund.

Der har været vogterhuse og niveaukrydsninger mellem vej og jernbane mellem Næstved og Frederikssund. Vogterhusenes eksistens kan du bl. a. finde i Togplan 17 på www.rundremisen.dk - se her: http://www.rundremisen.dk/attachment.php?aid=7980 - (se nedenfor).
(...)

-------------------------------------
.

Nu kan vi jo alle alle have det, vide det hele, have adgang til det hele endsige kende alle skrifter og vide, hvor de evt. kan findes, og hvordan de skal læses.

Jeg har ikke selv Midtbane-bogen, så jeg ved ikke, hvad der står eller ikke står, men det er jo "fra gammel tid" en almindelig opfattelse, at enhver betydende overskæring var sikret. Det er også ganske synligt, at der er noget om "snakken", set i forhold til mange andre, tidligere jernbaner.

Selv blandt det materiale Du nævner, er det vist ikke alt, der er umiddelbart synligt/tilgængeligt ! ! !

Derfor er det vel egentlig ganske rimeligt, at der er et ønske om at se det materiale Du "læner dig op ad", og som Du nu fremlægger lidt af, når Midtbanebogen tilsyneladende angiver noget andet.

-------------

Til Michael Deichmann:

Nu er der gået 80 år siden banestrækningen blev nedlagt. Det kunne vel også være en sti, der var kommet til senere ! ! ! ???

Tak til Peter Sloots for de fremsendte fotos, der er gode illustrationer på det vi skriver om.


Erik V.
www.evp.dk

[image]
.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak