diverse inspireret af den fine ny IC-3-bog (Jernbanen i dag)
Inspireret af den glimrende ne bog om IC-3 og familie.
Var det mon politiske eller tekniske grunde til at Privatbane-IC-2 kun holdt ca 4 år på GDS og HFHJ?
Eneste tekniske argument jeg har hørt var at GDS var for korte strækninger med for mange stop, hvilket lyder lidt søgt?, hvorfor de blev forflyttet fra GDS til HFHJ og endelig sokgt til LJ. De kører jo stadig der og på alle ex-regionsbaner minus ØSJS(?).
Og er det rigtigt forstået at kombi af IC-3 og IR-4 er den eneste der er integreret både ekanisk og elektronisk, og Privatbane IC-2 og de nævnte kun kunne kobles mekanisk (og vel iøvrigt irrelevant), mens Øresundstogene ikke kunne kobles hverken mekanisk eller elektronisk, således at det kin var IC-3 og IR-4 blandt de 4 "gummifront-tog" der kunne fuldt integreres.
Hilsen Ole