Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Reaktivering af banestrækninger i Sønderjylland (Generelt)

af Frank Poulsen, 24/10 2016, 09:58 (2713 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


Man kan næppe forestille sig direkte tog f. eks. Haderslev-København; der vil altid skulle være et skift i Vojens. Og besværet mellem at skifte mellem bus og tog er næsten lige så besværligt som at skifte mellem letbane og tog eller mellem tog og tog.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Jeg giver ret i at man ikke kan forestille sig direkte tog Haderslev - København. Men en kombination af de 2 strækninger med et let tog (ikke decideret letbane) kan jeg godt se for mig. I dag tager bussen fra busstation til busstation 42 min jvnf. rejseplan (afhængig af hvilken rute man tager men ca. deromkring). Har man 2-3 stop i Åbenrå, og så Rødekro, Vojens og så 2 stop i Haderslev. Så fanger man også meget af den interne pendling. Det er ikke alt tog der skal dreje sig om tog til eller fra København! Men lige så meget drejer sig om lokal pendling! Tidsmæssigt tager det i dag 10 min Rødekro - Vojens. Og så måske 8 min ind til hver by med stop. Så er vi nede på ca. et kvarter hurtigere end bussen og mere komfortabelt! Jeg ser muligheder i det. Men er sikker på ingen poltikere gør eller vil investere i det. Desværre.

Jeg personligt kunne aldrig drømme om at tage en bus Haslev - Køge eksempelvis, men toget vil være en overvejelse, grundet den simple årsag af at det er langt mere komfortabelt!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak