Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endelig: Samlingslisten fra Danmarks Jernbanemuse (Generelt)

af LHJ, 12/11 2016, 23:53 (2712 dage siden) @ LasseG


Næh, Den tror jeg ikke ret meget på. Jeg har da mine venerationer. Men at afskaffe 3 ud af 4 vogne i 2.gen S toget, tja.....


Ja, det gør også ondt på mig med S-togene (begge), de er jo virkelig noget mange mennesker kan forholde sig til. Men man må jo nok se i øjnene at de aldrig nogensinde vil få lov at køre en meter mere, der bliver jo nok ikke hængt 1500 Volt op i Odense og i Kødbenhavn får de nok aldrig lov at komme sådan som der er fyldt op på sporene nu og med nyt signalsystem osv...


Men er det grund nok til en så utrolig stor negligering af den Københavnske S-bane?

Fjern & regionaltog er åbenbart mere værd i historiske kredse.

Det er tydeligt at ikke har antallet af påstigere eller "synlighed" med i bevaringsværdigheden.

Det er jo bemærkelsesværdig at man kunne have klaret det med 7-vogne, men nej.. SUK...

Et af de steder hvor det er helt tydeligt at der er en stor grad af anti-københavneri! (faktisk en stor del af Sjælland)

Bemærk også at s-tog også fra et byplansperspektiv med fingerplan mv. er yderst interessant...


Ja men derfor vil man jo også bevare både 1. og 2. G tog! Ved at begrænse pladsforbruget på museet bliver der således også plads til 4.G, når den tid kommer.
Men sagen er jo, at forskellen mellem de enkelte enheder indenfor hver S-togsgeneration er så begrænset, at den ikke har nogen museal værdi formidlingsmæssigt. Museumsgæstens behov bliver fuldt ud dækket af en enkelt enhed kombineret med billeder og film.
Og som nævnt i andet indlæg: For forskerne er der omfattende tegningsdokumentation og næsten ubegrænset billed-ditto ...

vh
LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak