Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endelig: Samlingslisten fra Danmarks Jernbanemuse (Generelt)

af Svend, 13/11 2016, 07:46 (2715 dage siden) @ gaest

Næh, Den tror jeg ikke ret meget på. Jeg har da mine venerationer. Men at afskaffe 3 ud af 4 vogne i 2.gen S toget, tja...... Nu vil jeg da overveje mit støttemedlemsskab, Ikke på grund af S-toget, men ud fra hvad jeg ellers kan læse mig til. Men indrømmet, der bliver nok ikke ændret meget hos den kommende museumschef.


Der findes altså stadig et komlet 2g 4 vogns sæt. Hvis alle de der græd snot over manglende bevaring af køreklart museums S tog gav en hånd med på det, ville det have været køreklart for længst.

.
1. generations S-toget, som er det vi taler om, blev sat i stand af pensionister på DSB S-togs depotværksted i Taastrup og har været køreklart. Ganske vist blev det udsat for en alvorlig påkørsel under opbevaringen (indendøre) i Padborg, men det var vel blot en forsikringssag?

Der er da vel ingen der - bare med lidt historisk viden - kan finde på, at skille sig af med mellemvognen?!
Måske man skulle spørge Sporvejshistorisk Selskab, om de kunne tænke sig at overtage alle de tre vogne. De har god forstand på at opbevare - og dermed bevare - materiel. Så holder de heller ikke og fylder op i et af jernbanemuseets depoter/spor.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak