Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endelig: Samlingslisten fra Danmarks Jernbanemuse (Generelt)

af jaer, 15/11 2016, 13:28 (2712 dage siden) @ martin

Jan du har en god pointe men jeg er nu ikke enige alligevel.

Fint!

Som skrevet stopper man med at drømme stopper alt udvikling det er 110 % rigtigt det KAN ikke diskuteres.

Jo, det vil jeg nu mene, det godt kan (både diskuteres og at udvikling også kommer uden drømme)

Men hvorfor fanden skal alt jernbane materiel i Danmark enten være køreklart eller skrottet ???

Skriver jeg det? Jeg er blot realist omkring mængde af det, som vi med rimelighed kan bevare. Det skal efter min mening være repræsentative ting, og ikke et eksemplar af alt.

Hvorfor kan man ikke stille det på magasin DJK`s vognhal er genial jeg mener dog den burde være åben for offentligheden så man kunne komme og se hvad der stod, men ideen om "bare" at gemme det uden nogen mere detaljeret plan for fremtiden er vel helt i orden MODSAT !!!!! hvis man stiller det uden for i vejr og vind for så er det ikke gemt så forgår det stadig bare langsommere.

DJKs vognhal er god, men den kan stadigt ikke omfatte alt materiel. Og så vil det, efter min mening, være bedre at bruge midlerne (tid og ressourcer) på at få noget køreklart (og dermed også præsentabelt), frem for at få alt opbevaret og intet eller kun meget lidt køreklart.

Vi er forpligtet at gemme til vores efterkommere og det gøres faktisk bedst ved at stille det på magasin, ikke ved at køre med det og så slide det op og heller ikke ved at skrotte det; nej ligge det på lager og lad det ligge !!!!!

Og her er vi så ikke helt enige. Noget på magasin (det repræsentative), men ikke alt.

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak