Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB betjening af Aalborg-Frederikshavn fra august 2017 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 27/11 2016, 21:18 (2678 dage siden) @ OLL

Der tænkes sandsynligvis på befordring af weekendpendlere til/fra Flådestationen og Officerskolen i Frederikshavn. Eftersom det er en flådestation er det også yderst begrænset hvor meget materiel der kan flyttes over land.
Det er dog ikke for at tilgodese weekendpendlere fra Søværnet (især ikke fordi værnepligtige burde være i en fysisk form hvor et togskifte med bagage i Aalborg ikke volder problemer) men for at tilgodese alle rejsende fra Nordjylland der gerne vil til Aarhus eller København uden togskifte.


Tror ikke at officerskolen kan være nogen reel grund, da jeg har hørt at Forsvaret har valgt at nedlægge Hærens Officerskole, Søværnets Officerskole og Flyvevåbnets Officerskole, hvor de så skal blive til Værnsfælles Officerskole og ligge ved Svanemøllen Kaserne, hvis jeg ikke har hørt helt forkert efter.

Børge svarede Thomas med en grund til hvorfor man gerne vil køre med fjerntog til Frederikshavn. Erling tolkede Børges svar som at det handlede om militært materiel hvorefter jeg svarede Erling at Børge nok mente militært personel, men at det næppe kan være nogen grund. Bare for at undgå misforståelser.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak