Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kommende udbud af Midt- og Vestjylland m. v. (Trafikpolitik)

af Niels Bak, 29/11 2016, 18:22 (2704 dage siden) @ jaer

Det handler formentlig blandt andet om, at der er et par strækninger på hovedbanen, der er meget hårdt belastet. Banen over Vestfyn er belastet over det anbefalede max fra UIC, og banen fra Høje Tåstrup til København H er regulært overbelastet. Se fra seneste netredegørelse.

Dermed bliver strækningerne meget følsomme over for forsinkelser. Overbelastningerne bliver ikke lettere af, at der er betydelig godstraffik, som af og til ankommer alt andet end rettidigt til landet, og derefter skal passes ind i resten af trafikken.

Og så er der nok også bare den faktor, at jo længere løb, jo større er risikoen for en eller anden forsinkelse undervejs, som så har det med at vokse, hvis først toget er ude af kanal.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak