Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kommende udbud af Midt- og Vestjylland m. v. (Trafikpolitik)

af Gæst1, 30/11 2016, 12:47 (2696 dage siden) @ Niels Bak

Det handler formentlig blandt andet om, at der er et par strækninger på hovedbanen, der er meget hårdt belastet. Banen over Vestfyn er belastet over det anbefalede max fra UIC, og banen fra Høje Tåstrup til København H er regulært overbelastet. Se fra seneste netredegørelse.

Dermed bliver strækningerne meget følsomme over for forsinkelser. Overbelastningerne bliver ikke lettere af, at der er betydelig godstraffik, som af og til ankommer alt andet end rettidigt til landet, og derefter skal passes ind i resten af trafikken.

Og så er der nok også bare den faktor, at jo længere løb, jo større er risikoen for en eller anden forsinkelse undervejs, som så har det med at vokse, hvis først toget er ude af kanal.

...og så spiller det jo nok også ind, at DSBs K16 køreplan er meget stram i forhold til materiellet - og at materiellets performance generelt (alle litra) er faldet med 40-50% på et år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MX1013

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak