Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB betjening af Aalborg-Frederikshavn fra august 2017 (Generelt)

af Gæst1, 30/11 2016, 12:58 (2703 dage siden) @ OD, Od

Vel det sædvanlige gætteri fra Andersj :-D
Der er stort set dagligt nedformeringer, ændret materielbenyttelse og aflysninger som følge af IC4's evner eller mangel på samme.

Måske er Andersj bare så tilpas naiv, at han tror på DSBs statusrapporter om IC4? Heraf fremgår jo, at DSB har meget store reserver af IC4. Hvad der ikke fremgår er, at DSB anvender stort set alle 69 IC4, der er til rådighed, for at kunne køre de omkring 30-40 omløb, der er sat til IC4. Der er i praksis ingen tog der "bare står og venter" - denne skjulte reserve har været der i mange år, og dermed har DSB kunnet skjule den virkelige performance for togene. Efterhånden som DSB "idriftsætter" flere IC4, sker dette ved at man reducerer den reelle reserve, og altså planlægger med flere tog i omløb og færre skjulte reserver.

Der er helt sikkert en klar sammenhæng mellem IC4s faldende performance og DSBs øgede antal tog i drift. Togene har alle dage været dårlige, men det bliver sværere at skjule den reelle elendighed, jo mere de skjulte reserver reduceres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak