Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Retsskrivning og -stavning

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 10/3 2011, 09:19 (4768 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Nåeh men når nu det er taget op igen, så vil jeg da også lige være med, havde nu ellers bestemt mig for at lade være ;-) Må starte med at sige at jeg er blevet overmåde glad for at have "opdaget" dette forum, så er der altid muglighed for et daglig "tog-fiks" :-P

Men det tonen herinde er jo fin og rar, og bærer da også præ af at mange herinde kender hinanden endog rigtig godt, og intet forkert i det. Men det kan som EVP skriver, nogle gange give anledning til forkortelser og indforståede bemærkninger/viden som vi andre lidt udenforstående ikke kan gennemskue budskabet i..

Hvad angår humor, så er det jo op til en selv om man vil bruge de smileys der er, men som Tommy siger så kan de jo være med til at understrege meningen (evt. ironien) i det skrevne, da man ikke nødvendigvis kender den pågældendes skribents lune. Dog er der enkelte gange sket at jeg har set at folk er blevet lidt stødt over en bemærkning, der egentlig var ironisk ment. Dog er dette blevet løst/opklaret længere fremme i tråden :-)

I starten af tråden nævnes stavefejl, hvilket jeg slet ikke synes er et problem her på dette forum, der er enkelte svipsere fra tid til anden, eller det er gået lidt hurtigt på tasteturet, men sjældent så meningen i budskabet går tabt. Jeg har oplevet fora der er meget værre, og hvor man nogle gange simpelthen ikke kan finde ud af hvad de mener i deres indlæg pga af stavefejl/ingen redigering inden indlægget bliver postet.
Selvfølgelig er der folk der er ordblinde eller er dårlige til at formulerer sig, og dem skal der være lige så meget plads til, de skal ikke føle at de skal holde sig tilbage af den grund.
Et eksempel er f.eks. Ingeniørens forum, hvor stavefejl på det nærmeste er utilgivelige og man risikere på det nærmeste at blive hetzet hvis der er nogle der ikke er enige i ens synspunkter mv. Men skal man have lidt underholdning så slå et smut forbi, det kan nogle gange udvikle sig til en slags nationen bare for akademikere :-D

Og som skrevet står, så er det en god ting lige at ens indlæg igennem med Prøvevis knappen.
Men Tommy som min oversergent engang sagde i værnepligten, man kontrollerer, det er kun bøsser og gardere der checker ;-)

--
[image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak