Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

lokofører , krav mm (Generelt)

af tjesp02, 9/12 2016, 23:55 (2694 dage siden) @ Scharfenberg

For mig at se er DJ slet ikke et seriøst foretagende.
De havde et fint oplæg til fremtidens jernbane.
http://www.djf.dk/nyhed/s%C3%A5dan-finansieres-togfonden-kongres-i-dansk-jernbaneforbund

Sammenlæg BaneDanmark, DSB og trafikstyrelsen. Hvilket vil spare 500 mio, læg dertil mindre brug af tilkøbte konsulentydelser ligeledes 500 mio kr. Ialt 1 mia kr, der kan spares.
Alt er fuldstændig udokumenteret. 500 mio kr. er en hel del mandetimer, som åbenbart kan spares.
Trafikstyrelsen har 330 ansatte og en omsætning på 400 mio kr. Vel at mærke HELE trafikstyrelsen og ikke bare jernbaneområdet.
Banedanmark har ialt 250 medarbejdere der er beskæftiget med administration. Det hænger slet ikke sammen at det kan spare 500 mio kr.

En sammenlægning af de tre instanser vil betyde det ikke vil være muligt for andre operatører at byde på jernbanedriften i DK og dermed ingen konkurrence.

En virksomhed der iøvrigt skal kontrollere sig selv sikkerhedsmæssigt.

Såfremt der kommer mere konkurrence vil der komme et større pres på lønningerne til personalet og mindre sikkerhed i ansættelsen.

Her er en sammenligning af lokomotivføreruddannelsen i Europa.
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/03%20Jernbanesikkerhed/09%20Rapporter...

Danmark er et af de lande i Europa hvor det er sværest at blive lokomotivfører. Det gælder især kravet til teknisk indsigt, der er stort set fraværende andre steder i Europa. I mine ører lyder det som en måde at fastholde lønniveauet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak