Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

"flugten til det vilde vesten" (Jernbanen i dag)

af BoergeOf61, Randers C, 23/12 2016, 15:33 (2653 dage siden) @ gamle ole2

Jeg sidder ved hver højtid og undrer mig over det demografiske mønster der dukker op ikke mindst i juletiden.


Det er du ikke ene om. En af mine venner på Facebook undrer sig også. Hun bor i København. I aftes skrev hun på sin væg: "Så er jyderne taget hjem til jul. Vesterbro er godt nok stille. "

God jul og godt nytår til alle "på banen"


Tak. I lige måde.

Netop op til nytår tænker jeg ikke ubetinget venlige tanker til DSB, selvom det mest er mig, der ikke tænkte mig godt nok om.
Planen for min traditionelle nytårsrejse blev ændret flere gange. Først blev Budapest opgivet, fordi togrejsen fra München til Budapest blev for dyr. I stedet blev Düsseldorf valgt d. 30/12 - 2/1. Da jeg senere måtte opgive at købe pladsbillet til 1. klasse fra Flensburg til Jylland d. 2/1, blev et hotelværelse i Flensburg bestilt, så rejsen blev forlænget i dag i den ende. Endelig kom jeg i tanker om kaos i toget fra Jylland mod Hamburg d. 30/12 sidste år, og da jeg havde købt en billet, som krævede togskift i Fredericia til et tog fra Århus til Hamburg, bestilte jeg et hotelværelse i Neumünster og købte billet til udrejse d. 29/12. I forvejen havde jeg dobbeltgarderet Flensburg - Hamburg d. 30/12, fordi jeg var i tvivl, om jeg kunne komme ud af toget i Flensburg. På den måde blev 4 dage til 6 dage.
Sidste år kom jeg dog ud af toget i Flensburg, men det krævede, nogle af de, der stod i vestibulen, løftede min kuffert ud af toget. Det føltes ikke særlig trygt. Selvom der var plads på Standard, mens der ikke var ledig plads på DSB 1', tænkte jeg, det nemt kunne være anderledes tættere på afrejsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak