Damplokomotiv's Tendere til Litra P & R, tegninger (Generelt)
Dog havde P 932 stålopbygning på tenderen. Så den fald ved siden af.
Ja, ingen regler uden undtagelser.
Reparationsbogen for nr. 932 anført, at den i 1933 modtager tender fra P nr. 933. Tender PR nr. 904 bliver tilkoblet P nr. 928, efter PR 904 blev udrangeret efter ulykke. Det fremgår dog ikke af DRM, at lokomotivets tender herefter rummer et tons kul og en m3 vand mere.
Nogle af de P II, der efter krigen kom til at gøre tjeneste i 1. distrikt., fik i mere end et tilfælde en ”sjællandsk” P I tender med den forhøjede kulkasse i stålplade, bl.a. nr. 923. Til gengæld fik P 913 ”jysk” P II tender og blev udrangeret med denne.
P 932 bliver i øvrigt lidt overraskende S-rep i København i 1945, 1949 og 1953 og ikke i Aarhus. I den anledning har den modtaget en ”P I” tender. Den blev overført til 1. Dc. i APR 1956.
Tidsangivelsen for øverste billede på jernbanen angivet som ”@ Jbm. DSB P 932, ca. 1950” skal rettelig være ”P 932 med særtog i Esbjerg 1956, foto T. Aunskær.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
--
Steffen Dresler