Signalprogrammet - ulven kommer - eller hvad? (Jernbanen i dag)
STM-boksen der kræves for kørsel i Danmark er baseret på BL 3.4.0, en STM baseret på 2.3.0d blev aldrig realiseret, så alle togene skal have 3.4.0 som minimum. Tog med BL 2.3.0.d vil ikke kunne anvendes i Danmark
Jeg tænker omvendt. Man kunne jo udstyre København-Ringsted med 2.3.0d som nødløsning, når alle tog alligevel har 3.4.0 eller højere.
HVIS man følger dit forslag, ville man så kunne lade den blive ved med at være en 2.3.0d strækning, også efter resten af nettet er i gang på 3.6.0, og så vente med at opgradere den til en eventuel fremtidig opgradering af hele nettet til en senere version end 3.6.0?
(Det vil selvfølgelig kræve at GSM cellerne er ilstrækkelig små nær endepunktet, så man ikke stjæler radiokanaler fra det travle terminalområde ved Hovedbanegården.)
Er det i øvrigt korrekt at der nu findes mobile anlæg godkendt til 3.4.0, mens godkendelsen af faste anlæg til 3.4.0 ikke er klar endnu?