Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSB har foretaget prækvalifikation i lokomotiv udbud (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 19/1 2017, 12:48 (2652 dage siden) @ Niels Bak

Men pointen er egentlig, at de er et supplerende system til lyntog hver time, så der vil stort set ikke være nogen passagerer, der rejser hele strækningen fra Kbh til Lübeck med regionaltoget.


Det kan jeg ikke lige se, ligesom det er uklart, hvor de to timer for hele strækningen kommer fra. Passer de to timer med en topfart på 200 km/t på det meste af strækningen?

Det er dog lidt det samme forhold, som får mig til at tvivle på om regionaltog gennem tunnellen bliver til noget.


Som denne debat har udviklet sig, er det lyntogene, jeg tvivler på. Nu er udgangspunktet dobbeltdækkervogne, som passer bedst til regionaltog, og modvilje mod, DSB skal køre tog til Hamburg.

Ang. EU og den grænseoverskridende trafik, så mener jeg at der er en undtagelse for regionaltog, så de gerne må støttes for at fremme integrationen i grænseområderne. Det er blandt andet derfor Øresundstogene må køre som støttet trafik.


En anden mulighed er, at EUs holdning til grænseoverskridende trafik er misforstået. Mig bekendt ønsker EU mere - ikke mindre - grænseoverskridende togdrift.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak