Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB har foretaget prækvalifikation i lokomotiv udbud (Generelt)

af Niels Bak, 20/1 2017, 17:52 (2652 dage siden) @ BoergeOf61

Næ det er såmænd bare fordi der er meldt to en halv time ud for Kbh-Hamborg og dermed kan omkring to timer til Lübeck ikke blive helt forkert i hurtigste forbindelse.

Mit spørgsmål er stadig, om den udmelding er realistisk, når nu jernbanen mod Falster kun opgraderes til 200 km/t.

At folk tager det hurtigste tog, hvis der er flere togsystemer, som begge kører relativt hyppigt er meget tydeligt i andre forbindelser.

Det kræver selvsagt, der er flere togsystemer.

For eksempel er lyntoget mellem København og Odense ofte propfyldt mens det standsende intercitytog, som kører kort efter er halvtomt efter Roskilde.

Normalt fremføres ingen af dem med dobbeltdækkervogne, så relevansen er uklar.

Men i mit hovede giver det altså ikke ret meget mening ikke at udnytte de milliarder, man har brugt på en opgradering af jernbanen mellem to millionbyer og kun køre tog, der er væsentligt langsommere end det er muligt.

Nu opgraderes jernbanen stadig kun til 200 km/t, så det kan diskuteres, om 160 km/t er væsentligt langsommere, end det er muligt.
Det, der generer mig, er stadig, at denne debat nu lægger op til brug af materiel, der er købt til regionaltog, og rejser alvorlig tvivl om, hvem der i givet fald skal køre lyntog over Femern.

Jeg giver op. Det er altså ret umuligt at svare på noget, når du kun tager det sidste citat med og så svarer videre i vest når dit forrige svar var i øst.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak