Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB har foretaget prækvalifikation i lokomotiv udbud (Generelt)

af Niels Bak, 22/1 2017, 14:24 (2623 dage siden) @ BoergeOf61

Suk

Læs lige to poster op. Hamborg er beregnet til to en halv time, ikke to. Hvordan de er nået til det aner jeg ikke, men nogen har åbenbart fundet beregningen troværdig nok til at tage den med i undersøgelserne af Femern-forbindelsen. Men i virkeligheden er det også bedøvende ligegyldigt om det så bliver tre. Det ændrer ikke ved at der er planlagt et hurtigt og et stoppende togsystem. Det gør det heller ikke om begge bliver Kbh Hamborg eller kun når til Lübeck, som hvis du igen læser tråden ikke på noget tidspunkt er nævnt som endestation. Den blev brugt som eksempel på en forbindelse på vejen...

Og nej den hurtige forbindelse, som har de gennemkørende passagerer bliver givet ikke med dobbeltdækkere. Det der er humlen er jo at ingen regner med at dobbeltdækkerne skal bruges som lyntog. Hvor i alverden har du samlet det op?

Der skal jo også køre elektriske lyntog i Danmark. De er bare ikke købt endnu. Og i hvert fald for Femerns vedkommende heller ikke taget beslutning om hvem, der skal køre dem. Men det betyder sgu da ikke at det er besluttet de ikke kommer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB D802

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak