Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Rindum Mergelleje (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/1 2017, 16:36 (2644 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Linket i det oprindelige indlæg er blevet ændret, så indlægget bringes her med nyt link:

Kender I det: Man laver et fejlkøb, og hvad pokker gør man så?

Jeg har netop ved en "fejl" købt dette postkort. Fejlen bestod i, at jeg forivrede mig og ikke undersøgte, om det normalsporede sidespor til Rindum Mergelleje lå på fri bane eller udgik fra Ringkøbing station, inden jeg købte postkortet.

Det udgik fra Ringkøbing station og dermed kvalificerer Rindum Mergelleje sidespor sig ikke til at blive optaget på www.sidesporpaafribane.dk.

Inden jeg imidlertid arkiverer det under Ringkøbing station (og hvor det sandsynligvis vil ligge urørt, indtil mine arvinger støder på det), skal I da lige have lov til at se det.

Jeg synes, at motivet på en eller anden ubeskrivelig måde er ganske imponerende; det har krævet kapital og logistik at opbygge industri- og landbrugssamfundet, som vi kendte det.

Klik på billedet for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]Rindum Mergelleje med normalsporede godsvogne. År:? Postkort. "21 N. Christensen Nielsen, Fot, Telf. 178, Ringköbing". Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

[image]Mon ikke Rindum Mergelleje har ligget her?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak