Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

CBCT 9. februar 2017 (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 10/2 2017, 07:57 (2631 dage siden)

På Ing.dk er teknisk direktør Søren Boysen citere for:
»Samtidig kunne vi konstatere, at togene ikke standsede så præcist ved perronerne, som de skal. De kørte for eksempel nogle meter for langt i forhold til det sted på perronen, de skulle standse,« siger han.

Er S-tog gået Metroen i bedene og kører førerløst på den nye strækning, eller hvordan skal man tolke dette citat.
Jeg troede i mit blåøjede syn på verden at det var DSB's lokomotivførere der fremførte S-tog, og ikke Banedanmarks signalsystem.

Teach me, please

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak