Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Og Stilling genåbner - m.m.v. (Trafikpolitik)

af Rail, 10/2 2017, 19:21 (2604 dage siden) @ Svend


Desuden bliver der afsat 155 millioner kroner til at støtte vendespor ved Carlsberg Station, som er en forudsætning for 10 minutters drift på Frederikssundbanen.

.
Vendesporet nord for Carlsberg station er ikke sååååå nødvendigt, når der kommer nyt (CBTC-) signalsystem gennem det centrale afsnit, for til den tid vil der være plads (kapacitet) til at køre 36 tog pr time/retning mod 30 i dag. Men det vil da kunne anvendes ved uregelmæssig drift (husk også at projektere - altså sætte penge af til - en dobbelt transversal).


Ja for Siemens og Banedanmark har jo helt styr på CBTC på Nordbanen så lad os endelig tro på det...

.
Det kan du også roligt gøre ;-)
Tilbage til vendesporet (og seriøsiteten): En dobbelt transversal nord for perron Carlsberg station, vil gøre god gavn.

Det kan godt være du mener det er useriøst, men jeg mener nu meget seriøst at jeg vil se det før jeg tror det. Siemens og Banedanmark har tydeligt vist at de ikke har styr på det, eller de havde lige glemt at det kunne sne i Danmark.

Problemet udover signalsystem er lige så meget holdetiden på Nørreport, så et vendespor ved Carlsberg vil blive taget imod med kyshånd.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak