Komfort i IC3 (Generelt)

af Erling Pedersen, tirsdag 14. februar, 2017, 12:21 (38 dage siden) @ Bent Olsen

Hej Bent.

Efter ofte at have rejst både med Diesel ICE og EL ICE, så kan jeg roligt sige du sidder tusind gange bedre i IC3.

I ICE er indstigningsforholdene under al kritik med en dør, det gør et være renderi i den meget smalle midtergang mellem sæderne, svært ved at sætte, rejse sig, toiletterne er små.

Baggagehylderne i ICE er meget smalle så her er det svært at opbevare baggage.

Du sidder dårligere, det trækker altid fra vinduerne i ICE på grund af airconditionen, i IC3 kan du se ud af vinduet i ICE sidder nogle sæder fremad halvt uden for vinduerne, så du ser halvt i vinduet, halvt ind i væggen, i de dårlige tyske sæder.

ICE TD (Diesel) kan du mærke motoren ryste under sæderne, da deres motorer er ophængt direkte i rammen.

I IC3 er sæderne bredere og meget komfortable, hvor ICE har smalle sæder.

Men det er helt normalt, tyskerne gør det samme ved vognmateriellet, de kan ikke indrette vogne, som vi kan i Danmark.

I Danmark tæller komfort trods alt mere end bare transporten.

Sådan er mine oplevelser.

Hilsen Erling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen