Litra H's Forløber (Generelt)

af Steff @, onsdag 15. februar, 2017, 17:48 (74 dage siden) @ Søren Hermansen

Go´aften

Hjulstillingen var 1´-D-0, hvorfor lokomotivet havde en én-akslet, styret type ”Krauss-Helmholtz”-truck forrest. Denne truck var udformet således, at den faktisk sammen med forreste kobbelhjul dannede en toakslet truck. A.h.t. lokomotivets faste akselafstand og forreste kobbelhjuls kobling med forreste truck var forreste kobbelhjul forskydeligt 25 mm i siden, hvorfor selvfølgelig også drivstængerne og bremsehængerne måtte have hængselled.

[image]


Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Iøvrigt var litra H I´s forløber litra D;-)

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen