Komfort i IC3 PS! (Generelt)

af caprani ⌂ @, København, onsdag 15. februar, 2017, 18:59 (491 dage siden) @ caprani

I tilslutning til dine ytring om, at det ser "ud til at fungere" i Sverige skal jeg da ikke glemme lige at bemærke, at de har store problemer med "hule" skinner. Skinnerne sprækker simpelthen indvendig grundet rystelser, og korroderer indefra. Det har der været skrevet en del om for et par år siden, så vidt jeg husker.

Ydermere må jeg indrømme, at jeg på et tidspunkt (med en musiker-kollega) afventede afgang fra en station syd for Stockholm med navnet "Gnesta". Der var en rum tid til vores lokaltogsafgang mod Stockholm, og som entusiast besigtigede jeg naturligvis lokaliteten som tidsfordriv. Gnesta er en forholdsvis landlig gennemkørselsstation med to gennemgående spor, og der kommer masser af x-2000 igennem med tæt ved 200 km/t. På daværende tidspunkt var sporene langs perronenerne på træsveller, og jeg kunne notere mig, at skinnerne var befæstiget med gammeldags skinnesøm, som var halvt til trekvart ude på 5-6 hinanden følgende sveller. Jeg tænkte naturligvis mit, sååå........ ;-)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen