Komfort i IC3 PS! (Generelt)

af caprani ⌂ @, København, onsdag 15. februar, 2017, 18:59 (38 dage siden) @ caprani

I tilslutning til dine ytring om, at det ser "ud til at fungere" i Sverige skal jeg da ikke glemme lige at bemærke, at de har store problemer med "hule" skinner. Skinnerne sprækker simpelthen indvendig grundet rystelser, og korroderer indefra. Det har der været skrevet en del om for et par år siden, så vidt jeg husker.

Ydermere må jeg indrømme, at jeg på et tidspunkt (med en musiker-kollega) afventede afgang fra en station syd for Stockholm med navnet "Gnesta". Der var en rum tid til vores lokaltogsafgang mod Stockholm, og som entusiast besigtigede jeg naturligvis lokaliteten som tidsfordriv. Gnesta er en forholdsvis landlig gennemkørselsstation med to gennemgående spor, og der kommer masser af x-2000 igennem med tæt ved 200 km/t. På daværende tidspunkt var sporene langs perronenerne på træsveller, og jeg kunne notere mig, at skinnerne var befæstiget med gammeldags skinnesøm, som var halvt til trekvart ude på 5-6 hinanden følgende sveller. Jeg tænkte naturligvis mit, sååå........ ;-)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.
 Læs artiklen 
Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen