Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Oplæg til Nordjyske Jernbaners køreplan fra 6. august (Generelt)

af ThomasTT, 21/2 2017, 16:43 (2592 dage siden) @ Scharfenberg

NJ burde begynde at se på limfjordsbanen. Aalborgs nye hospital må være en bedre destination for vendsyssel end sydlige forstæder

Hvorfor det?


Fordi der sjældent er noget videre trafik mellem mindre byer på hver side af en langt større. Trafikken går primært til og fra den store by. Jeg ved ikke med hospitalet i Aalborg, men det nye i Aarhus får op mod 10.000 ansatte og tusindvis af patienter dagligt.


Men ved at betjene fra nord til Aalborg og fra Aalborg mod syd og omvendt skaber man jo netop trafik til og fra den store by fra/til både nord og syd - blot med et sammenhængende i stedet for et opsplittet system. Det må da optimere driften, som da Grenåbanen blev samdrevet med Odderbanen. Og på samme måde som de fleste S-togslinjer er bygget op. Ikke mange rejser fra Hillerød til Køge, men mange rejser fra Hillerød til Kbh. og fra Køge til Kbh.

Jamen det er jeg da fuldstændig enig i. Jeg vil jo stadig have gennemkørende tog. De kunne måske bare engang komme til at køre et bedre sted hen. I dag er det ikke muligt og derfor skal der da selvfølgelig køres igennem.

Hvis man fx havde to linier. Hjørring-Aalborg Sygehus og Skørping-Aalborg lufthavn ville begge linier stadig køre igennem byen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB E986Hectorrail

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak